- ny look och David Atteborough

2.03.2009


Har nu gett bloggen en ny look, de förinställda mallarna var lite tråkiga upptäckte jag. Jag har även lagt till en Youtube-meny till höger här, den är inställd att hitta klipp med Richard Dawkins, Christopher Hitchens, Sam Harris och Daniel Dennett eftersom att de, ironiskt sagt, är husgudarna. Jag hoppas att det kommer fungera och att det inte dyker upp för mycket nonsensrelaterat i den menyn. Och jag hoppas ni förstår att jag inte riktigt vet vad som dyker upp där så jag behöver inte nödvändigtvis hålla med om det som sägs i de föreläsningar och intervjuer som finns där, även om det innefattar någon av de personerna är sannolikheten stor att jag gör det.


Hittade även ett klipp från BBC som promotade en ny dokumentär med David Attenborough, ett självklart måste för alla oss som älskar att avnjuta vacker och informativ naturfilm till det oerhört mysiga babblandet från detta programledarfenomen. Något som gjorde mig ännu gladare var att han tog upp religionsfrågan, huruvida gudstro är kompatibel med vetenskap. Konstigt att jag aldrig ens funderat på hans inställning till en högre makt, jag har väl alltid antagit att han skulle vara ateist pågrund av att han är naturfilmare och vetenskapsman. Här är klippet iallafall.






0 kommentarer:

Free Counter